Zaměstnavatel je povinen vyhledávat a vyhodnocovat rizika při práci a stanovovat opatření k jejich odstranění nebo k omezení jejich působení /management rizik/. Rizikem je nejzávažnější následek, ke kterému v důsledku působení zdroje rizika /např. ostrost/, jehož nositelem je nebezpečný činitel /např. nůž/, může dojít a pravděpodobnost, že dvakrát za rok dojde k pořezání prstů na ruce. Vždy se jedná pouze o kvalifikovaný odhad. Riziko je pro zaměstnavatele přijatelné či nepřijatelné /příjme opatření/. Management rizik slouží ke stanovení požadavků na zajištění BOZP na základě konkrétních podmínek u zaměstnavatele. Právní předpisy stanovují pouze cca 70% až 80% minimálních nebo rámcových požadavků. Ostatní si stanovuje zaměstnavatel podle konkrétních podmínek na jeho pracovištích.
Management rizik při práci
Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.